Conceptul vehiculului electric IMk ofera o perspectiva interesanta asupra noilor tehnologii de conducere autonoma si a viziunii de proiectare a vehiculelor electrice produse de Nissan.
Pozitionat ca o „masina de naveta universala”, conceptul IMk este echipat cu un motor electric si un sistem avansat de asistenta a soferului ProPilot, care asigura conducerea in regim complet autonom.
IMk isi seteaza automat conditiile de drum in functie de datele pasagerilor
Echipamentul inteligent al masinii electrice accepta functia interesanta de parcare de la distanta: dupa debarcarea pasagerilor, IMk gaseste un loc de parcare gratuit, apoi se intoarce la proprietar la cerere, doar cu o singura atingere a smartphone-ului. De asemenea, va fi necesar un telefon pentru reglarea individuala a habitaclului: dupa autentificarea persoanelor care calatoresc, masina isi poate schimba pozitia scaunelor, iluminatul interior si setarile climatice, pentru a asigura un confort maxim pe drum.
Designul IMk se bazeaza pe conceptul „Futurism japonez atemporal”, desi exteriorul masinii poate fi considerat destul de tipic pentru masinile electrice: rotile sunt distantate la colturile exterioare ale sasiului pentru a creste confortul habitaclului, iar grilajul radiatorului este complet inchis.
IMk combina eleganta si confortul cu tehnologiile de ultima ora
Combinarea unor astfel de caracteristici populare, cum ar fi rotile aerodinamice si inlocuirea oglinzilor retrovizoare conventionale cu camere, creste autonomia de de drum cu o singura incarcare si reduce tractiunea.
In interior, producatorul a creat un spatiu care imita un chillout sau o cafenea. Scaunul soferului are doar doua butoane – modul de pornire si de actionare si toate functiile de baza sunt puse in aplicare folosind un sistem de displayuri inteligente, sensibile la atingere. Informatiile despre viteza si directia miscarii sunt transmise in aer cu ajutorul unei holograme cu avatarul unui consultant.
Nissan promite ca IMk va fi cat mai elegant si cat se poate de confortabil. Dimensiunile masinii, 3434x1512x1644 mm, pun la indoiala spatialitatea cabinei, dar designerul senior Satoru Tai explica secretul – designerii au refuzat detaliile convexe in favoarea celor plate, iar acest lucru a contribuit la crearea unui interior spatios si elegant.
Atunci cand masina electrica este inactiva, producatorul Nissan spune ca se poate integra cu sistemul energetic si poate utiliza alimentarea bateriei pentru a satisface nevoile energetice interne.