advertoriale si publicitate

Advertorial versus publicitate nativă

Ce sunt advertorialele?

Prin definiție, advertorialele sunt anunțuri – în presa tipărită sau online – care iau forma conținutului editorial, dar cu un ton promoțional mult mai clar. „Iată un produs sau o companie, de ce este minunat, acestea sunt motivele pentru care ar trebui să-l utilizați și de aici puteți să-l cumpărați.” În esență, cititorul poate descifra un produs de vânzare în primele două propoziții. În mediul online vom întâlni chiar noțiunea de redactare advertoriale SEO care sunt publicate pe bloguri.

Ce este publicitatea nativă?

Anunțurile native trebuie să preia forma și stilul editorial al publicației sau site-ului în care apar. Anunțurile native contin de obicei conținut interesant si util, din care cititorii pot obtine informații. Agentul de publicitate este pozitionat ca lider de gândire sau expert, dar articolul nu il promoveaza niciodata în mod direct sau face un pitch de vanzari. Anunțurile native sunt angajate si pot fi distribuite pe retelele sociale foarte mult. Cercetarile arată că anunturile native au o creștere cu 18% a intentiei de cumparare și o crestere de 9% pentru afinitatea mărcii comparativ cu anunturile banner, potrivit Sharethrough, si sunt consumate în acelasi mod ca si continutul editorial.

Pentru agenții de publicitate cu multa experiență in industria lor, redactarea articolelor SEO cu link contextual și publicare pe bloguri este o tehnica foarte eficientă. Pentru agentii de publicitate care doresc să descrie produsele sau serviciile lor si sa faca un pitch de vânzari directe, advertorialele functioneaza bine pentru acest lucru. Dar motivul pentru care cred că agentii de publicitate ar trebui sa ia în considerare publicitatea nativa deasupra advertorialelor este simplu: implicarea cititorului.

Studii recente asupra utilizatorilor de internet

Acum, gîndiți-vă cât de probabil ar fi sa distribuiți un articol online despre un subiect interesant pe pagina dvs.? Potrivit datelor furnizate de platforma nativă de publicitate Earnify, consumatorii au cu 25% mai multe șanse sa se angajeze cu un anunț autohton in comparatie cu o publicitate banner traditională, iar 53% din implicarea în anunturi native este pozitiva, crezând autenticitatea marcii.

Un studiu publicitar al MDG a arătat recent ca brandurile utilizează publicitatea nativa din urmatoarele motive:

  • să ofere marketing mai relevant;
  • pentru a spori angajamentul consumatorilor;
  • pentru a genera constientizare sau buzz;
  • реntru a determina publicul sa vorbeasca despre subiect;
  • pentru a obține mai multa atentie asupra anuntului din banner.

De asemenea, studiul a constatat că 70% dintre utilizatorii de internet doresc să învețe despre produse prin conținutul articolelor, mai degrabă decât prin anunturi traditionale. Dacă conținutul de calitate este rege, este momentul să începeți să spuneți povestiri care oferă informații utile potențialilor clienți. Publicitatea nativă nu este doar o tendință, este aici să rămână. De asemenea, nu este un termen fantezist pentru advertoriale. Agenții de publicitate recunosc puterea creativității, iar implicarea în povestiri deja câștigă teren în fața publicității native.

Post Author: Autorul