Beneficiile si miturile exercitiilor aerobice

Cele mai multe exercitii aerobice sunt asociate gresit cu anumite reprezentatii de dans. De fapt, exercitiul aerobic este unul dintre cele mai vechi moduri de activitate umana ca specie. Pentru a vana, omul a trebuit sa alerge si sa se deplaseze prin inot, depasind distante considerabile si intinderi de apa.
Alergarea si inotul sunt cele mai naturale tipuri de sporturi pentru o persoana. In timpul acestor sarcini, creste ritmul respiratiei si al batailor inimii. Este un flux sporit de aer si procesele metabolice asociate care dau numele tipului de exercitiu – aerob.
In primul rand, exercitiul aerobic este pregatirea sistemului cardiovascular. Inima, ca organ muscular, necesita eforturi constante, la fel ca si vasele prin care este pompat sangele.
Din punctul de vedere al imbunatatirii capacitatii fizice, trebuie sa intelegeti cum exercitiul aerobic afecteaza organismul.

Doar efortul prelungit arde grasimile

Daca trebuie sa pierdeti kilograme suplimentare, trebuie sa tineti cont de intensitatea activitatii sportive si de durata acesteia. Pentru arderea eficienta a grasimilor, rata pulsului ar trebui sa fie de minim 135 batai pe minut.
Mai mult decat atat, retineti ca arderea grasimilor incepe abia dupa 45 de minute de la inceperea antrenamentului. Daca doriti sa scapati in greutate, faceti exercitii timp de 1-2 ore. Cu toate acestea, abordarea timpului de antrenament ar trebui sa fie individuala – trebuie sa va concentrati asupra sanatatii si nivelului de efort fizic.
Daca vorbim de sporturi profesionale care necesita o sarcina lunga (maraton, triatlon, ciclism etc.), durata activitatii este calculata in ore.
Si daca sunteti un sportiv novice, incepeti antrenament cardiovascular, incepand cu sesiuni de 15 minute. Ulterior, adaugati fiecarui antrenament un surplus de 5 minute. Retineti ca, daca a existat o pauza lunga in efectuarea de exercitii cardio (mai mult de o luna), durata si intensitatea antrenamentelor de reinceput ar trebui reduse cu aproximativ o treime.

Dansul maraton e o forma de exercitiu aerobic

Pentru antrenamentul miocardului (muschiului inimii) si pentru o buna dispozitie, miscarile dvs. combinate cu o muzica ambianta si de oameni simpatici sunt o solutie excelenta. Dar daca trebuie sa eliminati centimetri suplimentari din coapse, abdomen si alte locuri „problematice”, atunci trebuie sa va pregatiti pentru curse mai lungi, inot sau dans prelungit.
Pentru un maraton de dans, poti sa scapi de cateva kilograme. Daca inoti in piscina intr-un ritm mediu timp de o ora si jumatate, atunci doua kilograme vor disparea aproape garantat. Cu cat sunt mai multe tipuri de activitati in arsenalul de antrenament, cu atat mai bine. Apropo, mersul intr-un pas accelerat, energic de o ora si jumatate pe zi este unul din modalitatile dovedite de a regla greutatea si de a mentine forma fizica.

Post Author: Mircea