8 motive sa consumi varza cruda

Varza cruda tocata
8 motive sa consumi varza cruda

Beneficiile pentru sanatate privind aceasta leguma pe cat de ieftina, pe atat de benefica, includ utilizarea sa frecventa ca tratament pentru constipatie, ulceratii la stomac, dureri de cap, obezitate, boli de piele, eczeme, icter, scorbut, reumatism, artrita, guta, afectiuni oculare, boli de inima si boala Alzheimer. In continuare, va prezentam cateva beneficii ale consumului de varza.

Previne cancerul

Unul dintre cele mai faimoase beneficii pentru consumul de varza este calitatea sa incontestabila ca si antioxidant. Ceea ce inseamna ca varza si alte legume similare distrug radicalii liberi din organism, factorii responsabi pentru dauna sanatatii generale, acestia fiind vinovatii principali pentru aparitia cancerului si bolilor de inima.

Varza are, de asemenea, o serie de compusi chimici anti-cancerigeni, cum ar fi lupeol, sinigrina si sulforafan, substante cunoscute pentru stimularea activitatii enzimelor si inhibarea cresterii tumorilor care duc la cancer. Un studiu, realizat in principal pe femei, a aratat o reducere semnificativa a cancerului de san, atunci cand legume cum ar fi varza au fost adaugate in mod regulat la dieta lor.

Este un excelent agent antiinflamator

Varza este cunoscuta ca poate acumula complexe de legare a cadmiului in frunzele sale, una dintre componentele principale fiind glutamina. Glutamina este un puternic antiinflamator, astfel incat consumul de varza poate reduce efectele a numeroase tipuri de inflamatii, iritatii, alergii, dureri articulare, febra si diverse boli ale pielii.

Imbunatateste vederea

Varza este o sursa bogata de beta-caroten, astfel incat multe persoane, mai ales cele mai varstnice, apeleaza la varza pentru a isi mari capacitatea organismului de a preveni degenerarea maculara, de a promova o buna sanatate a ochilor si de a incetini formarea cataractei. Beta-carotenul este, de asemenea, asociat pozitiv cu o sansa redusa de cancer de prostata, ceea ce reprezinta un plus suplimentar fata de alte efecte anti-cancerigene ale varzei.

Ajuta la pierderea in greutate

Varza este recomandata tuturor persoanelor care doresc sa slabeasca intr-un mod sanatos. Deoarece este bogata in vitamine, minerale si alti nutrienti sanatosi, varza este o optiune dietetica sanatoasa pentru hrana oamenilor, deoarece este gustoasa, are un nivel ridicat de fibre si foarte putine calorii.

Imbunatateste sanatatea creierului

Prezenta vitaminei K si a antocianinelor in varza poate da un impuls puternic functiei si concentrarii mentale. Vitamina K este esentiala pentru producerea de sfingolipide, elemente esentiale pentru teaca de mielina din jurul nervilor. Acest ambalaj protejeaza nervii de deteriorare si descompunere. Prin urmare, consumul de vitamina K poate imbunatati protectia impotriva degenerarii nervoase, a bolilor Parkinson, Alzheimer si a dementei.

Intareste oasele

Varza, precum toate celelalte legume din familia sa, sunt surse excelente de minerale precum calciu, magneziu si potasiu. Aceste trei minerale esentiale sunt o parte integranta a protejarii oaselor de degradare si de aparitia unor afectiuni precum osteoporoza sau deteriorarea generala a oaselor.

Regleaza tensiunea arteriala

Potasiul din varza reprezinta, de asemenea, o modalitate excelenta de a va proteja de tensiunea arteriala ridicata, ceea ce poate scadea riscul de atac de cord si de accident vascular cerebral. Potasiul este un vasodilatator, ceea ce inseamna ca el deschide vasele de sange si faciliteaza fluxul de sange, astfel incat nu este fortat sa intre pe o cale obstructionata prin artere sau vene ingustate.

Detoxifica tot corpul

Varza actioneaza, de asemenea, ca un bun detoxifiant, ceea ce inseamna ca purifica sangele si elimina toxinele, in special radicalii liberi si acidul uric, principalele cauze ale reumatismului, gutei, artritei, pietrelor la rinichi, bolilor de piele si eczemelor. Acest efect de detoxifiere al verzei se datoreaza continutului ridicat de vitamina C si sulf.

Varza gatita este modul in care majoritatea oamenilor o introduc in dieta lor, insa gatitul provoaca, de fapt, pierderea multor nutrienti, in special a nivelurilor ridicate de vitamina C. In plus, alti nutrienti devin mai dificil de asimilat pentru organism. Cea mai buna optiune este varza cruda.

Post Author: Stefan